Zajęcia indywidualne
W Naszej Placówce realizację Wczesnego Wspomagania Rozwoju umożliwiamy również dzieciom, które nie realizują u nas kształcenia specjalnego, i nie są naszymi przedszkolakami.
Drogi Rodzicu! Chcesz zrealizować swojemu dziecku wyłącznie zajęcia w ramach WWR
Zadzwoń i umów się na spotkanie!
Niech twoje dziecko nie czeka zbyt długo na rozpoczęcie terapii!
Kształcenie Specjalne
Zajęcie rewalidacyjne na podstawie Orzeczenia o Potrzebie Kształcenia Specjalnego
Zajęcia realizowane są na podstawie dostarczonego do przedszkola orzeczenia i odpowiadają one zaleceniom wynikającym bezpośrednio z orzeczenia.
Dzieci objęte zajęciami rewalidacyjnymi mają opracowywany Indywidualny Program Edukacyjno – Terapeutyczny, który dostosowuje treści programowe i umiejętności dziecka do jego aktualnego rozwoju.
W rewalidację dziecka poza specjalistami włączeni są wszyscy nauczyciele i wychowawcy mający kontakt z dzieckiem.
Wczesne Wspomaganie Rozwoju
Zajęcia realizowane na podstawie Opinii o Potrzebie Wczesnego Wspomagania Rozwoju
Zajęcia realizowane są na podstawie dostarczonej do przedszkola opinii Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, odpowiadają zaleceniom wynikającym bezpośrednio z opinii.
Dzieci realizujące Wczesne Wspomaganie Rozwoju w placówce objęte są specjalnym nadzorem specjalistów.
Zajęcia logopedyczne
(wspomaganie rozwoju mowy) prowadzone są w formie indywidualnej i trwają 30 minut.
Oddziaływania logo terapeutyczne są wielokierunkowe, dobierane indywidualnie, zgodnie z potrzebami i możliwościami dzieci.
Stosowane są głównie metody stymulacyjne oparte na zabawie, ćwiczenia kształtujące słuch fonematyczny oraz prawidłową analizę i syntezę słuchową i wzrokową, ćwiczenia usprawniające funkcje aparatu oddechowego i artykulacyjnego, metody oparte na łączeniu wzorców ruchowych z pojawieniem się dźwięków mowy.
Oferta metod terapeutycznych stosowanych w placówce jest szeroka. Są to m.in. elementy: metody Symultaniczno-Sekwencyjnej Jagody Cieszyńskiej, metody Werbo–Tonalnej, Alternatywne i Wspomagające Metody Komunikacji, wszelkiego rodzaju masaże logopedyczne, terapii ręki.
Terapia psychologiczna
Zajęcia odbywają się indywidualnie, lub w grupie przedszkolnej i trwają 30 minut.
Podczas zajęć dzieci nabywają umiejętności społeczne oraz umiejętności wyrażania własnych emocji.
Wszystko to odbywa się w formie zabawy, gier edukacyjnych, zajęć ruchowych i bajko terapii. Szczególną uwagę zwraca się na samodzielność oraz samoocenę dziecka.
Terapia psychologiczna obejmuje kompleksowe wsparcie dziecka i jego rodziny.
Wdrażana jest w sytuacji gdy dziecko ma trudności z procesem adaptacyjnym w przedszkolu, nieśmiałością w kontaktach z rówieśnikami, koncentracją uwagi, zachowania mi agresywnymi, przestrzeganiem zasad w domu lub w przedszkolu.
Terapia Integracji Sensorycznej/Fizjoterapia
Zespół działań – ćwiczeń, zabaw i aktywności, które mają za zadanie wyzwalanie konkretnych reakcji sensorycznych, dzięki czemu następuje poprawa organizacji wrażeń zmysłowych.
Terapia SI jest prowadzona przez terapeutę integracji sensorycznej w specjalnie do tego celu przygotowanej pracowni i z użyciem pomocy do Integracji Sensorycznej.
Celem terapii SI jest kontrolowana stymulacja wszystkich systemów zmysłowych, która wpływa na poprawę funkcjonowania w sferze emocjonalnej i motorycznej.
Terapeuta przeprowadza badanie, posługując się kilkoma narzędziami. Następnie opracowuje plan terapii SI, aby rehabilitacja sensoryczna przebiegała w sposób zoptymalizowany.
Ważne jest uwzględnienie potrzeb dziecka oraz oczekiwań rodziców. Terapia sensoryczna dla dzieci jest wskazana w sytuacji potwierdzonych w procesie diagnostycznym zaburzeń SI.
Jest to istotne, ponieważ każde dziecko wykazuje różne deficyty, ich nasilenie także bywa zróżnicowane. Wobec tego, oddziaływanie/stymulacja poszczególnych systemów zmysłowych wymaga ukierunkowania i sugestii w oparciu o wyniki obserwacji klinicznej oraz wykonanych testów.